4.-7.6.2009 Stařec a moře 2 – Cala Goloritze, Lotzorai, Cala Gonone SOS

12. července 2009 v 21:22 | Dio |  Cestování a Lezení
Enzo opouští přístav v Porto Corallo bez placení, prchá jak 16letý puberťák. Nezdržujeme se ani my, nebudu přeci platit za něj. Místem odpoledního setkání má být Santa Maria Navarrese, cílem pro Enza však je severnější Cala Gonone. Olezené prsty mi pomáhají zlomit Antonia na trek k věži L´Aguglia do …

Cala Goloritze
Autem se z Baunei ujede ještě pár kilometrů do hor, odkud pak vede stezka údolím až k moři. S lehkými baťůžky a našima dlouhýma nohama dolů slítneme během chvilky. Horda lidí na pláži nám není žádným překvapením. Nad frontami na skalní jehle L´Aguglia však kroutíme hlavou. V tomhle vedru a v zástupu davu bych dnes fakt lézt nechtěl. Nadšen tak nasazuji masku a šnorchl a plavu se podívat na slavný skalní most nad mořem, jehož barva je jak vypraná v Pervolu. Takové barvy dokáže namalovat jen matka příroda. Je dokonalá! První okamžiky ve vodě připomínají otužování, po chvilce si však tělo zvyká a je mi fajn. Most proplouvám, obeplouvám, vylezu a seskakuju v pozici Ježíše hlavou dolů. Po návratu na pláž mi Anto sděluje novinky od Enza. Spadl mu stěžeň (který Italové srandovně nazývají "strom")! Po půlhodince tak musíme vyrazit znovu nazpět, kamaráda (ač blázna) přeci nenecháme ve štychu.

Lotzorai
Enzo je snad první člověk na světě, kterému spadl stěžeň bez (zatížení) plachet. Chyba to však nebyla jeho, prostě neočekávatelně povolila kovová spojka. Pomáháme mu to opravit. "Takže to uděláme takhle…" říká. Ptám se jej, jestli tento způsob už někdy zkusil. "Ne". Ptám se, proč to tedy neuděláme tím, který má osvědčený, který je jistý. Už ani nevím, co mi odpověděl, je to jedno. U Enza jsou na prvním místě vždy experimenty! "Nejde to, je to blbost! říkám už trochu nazlobeně. Naštěstí zbývá už jen jeden, ten správný způsob. Enzo však zjednodušuje (ve skutečnosti komplikuje) i tento. Nechce upnout všechny tři lana stěžně, ani neví jak. Já ale vím, že tahle nám to hned spadne znovu a to rovnou na hlavu. Po chvilce se nám podaří upnout i třetí ocelové lanko a loď se stěžněm na svém místě tak můžeme převrátit zpět na plováky.
Moře i vítr však vyplutí nepřejí. Enzo: "Za hodinu bude moře jak tabule!" Prohlížíme přístav v blízkém Santa Maria Navarese, jíme pizzu v Lotzorai. Po pár hodinách je moře pořád stejně divoké, ba ještě troch víc! Enzo se však vidiny večeře a postele u kamarádky v Cala Gonone nevzdává a v 10 večer, za zamračeného měsíčního svitu znovu vyplouvá.

Cala Gonone SOS
Přibližně po hodince jízdy šílenou (klikatou) cestou mezi Baunei a Dorgali dorážíme s Antoniem do cíle, Enzovi to ještě nějakou chvíli potrvá. Chci na něj čekat (spát) v autě v přístavu, ale Anto s Lucií můj stud odhalují a přemlouvají mě, abych se šel polidštit a pohodlně natáhnout na gauč k Lucii. OK. Ve 2 v noci volá Enzo. Nečeká vítězně v přístavu, ale zoufale a bezmocně na moři. Jak si tak "hrál s vlnami a surfoval"!!! tak voda asi vnikla do motoru a zastavila jej. Enzo jen s mojí čelovkou, bez kormidel a pohonu zůstal trčet někde na moři. "Sežeňte motorový člun a přijeďte pro mě" :-D Lucia a Tiziana s hanbou a neochotou obvolávají známé a se mnou objíždí město, abychom sehnali záchranu. Pobřežní stráž Enzo nechce, dostal by co proto! Nakonec potkáváme týpka na cestě, za chvíli už s Antoniem vyráží na místo, kde se Enzo pohupuje na vlnkách. Já čekání v přístavu naplňuji spánkem, strach nemám, situace se zdá pod kontrolou. Strach ale měl Antonio, protože týpka jsme našli zřejmě na cestě z hospody a na člunu to okamžitě ohulil na plný plyn. Ve 4 ráno se všichni tři vrací do přístavu, Enza vítám s radostí a smíchem. Je to drak a dobrodruh bez hranic! Noc je pro všechny stará, jdeme spát.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.