12.-14.5.2009 Milano 1 - Bergamo, Lago di Garda

28. května 2009 v 21:18 | Dio |  Cestování a Lezení
Andiamo (jedeme)?
Na tento výlet mě přivedl Gianni s jeho nejlepším kamarádem signorem Ryan Airem. Levné letenky znamenaly velmi atraktivní nabídku na nové dobrodružství, kterou jsem prostě nemohl odmítnout (6 euro do Bergama i zpět se vším všudy). Později mi v hlavě vyrašila další idea a to letět o 2-3 dny dřív, projet se stopem do Arca, kde si koupím nové lano, pak se s Giannatorem sejít přímo v Miláně a prohlídnout si jej spolu. Původně měla jet i Pája, ale před odletem se zážitku zřekla. Nu což, sólo cestování postrádá kouzlo sdílení nevšedních okamžiků, na druhou stranu vás ale mnohem intenzivněji vtáhne do děje. Jste sami. Takže máte mnohem slabší spojení s domovem, hledáte nové přátele, při autostopu musíte mluvit vždy vy, pro cizí okolí tak jste otevřenější a o dost přijatelnější. Stejně tak ono k vám.
V úterý ráno tedy kruté brzké vstávání a "supersnídaně" s Khalilem (ohřál jsem nám těstoviny s omáčkou od včerejška, za což by nás Italové okamžitě a bez procesu vyhostili minimálně z planety Země, kdyby nás viděli). Můj nový kamarád mě pak cestou do práce laskavě a odhodlaně hodil na bus do centra, pešky jsem prostě jít nemohl! Odbavení i let klidné a já za hodinku mohl obdivovat stále zasněžené velehory severní Itálie.

Stop k Lago di Garda
Doprava all inclusive! Na letišti jsem se zeptal jednoho pána, jak se dostanu a cestu do Brescia. Tak mě na ni hodil. Následně jsem před dálničními telepassy nestál ani ¼ hodiny a zastavil mi Carlo. Jako už mnohokrát, supr týpek, se kterým jsme celou cestu kecali jak odvěcí kamarádi. Aby taky ne, on je původem Sard a zrovna se vracel z rodného Cagliari stejným letadlem (kde jsme se však neviděli). Jel domů do Dro, které leží 10km za Arcem. Neuvěřitelné! Vzhledem k polední siestě jsem se nechal vyhodit na severním břehu jezera v Riva del Garda. Největší problém dne tak byl výběr vítězoslavné zmrzliny.
V Rivě jsem si krom pláží a města zdarma prošel i výstavu obrazů a muzeum. Toulajíc se městem pak uviděl příliš krásnou Italku a raději utekl pryč, aby mi z ní oči nepřešly. 6 km do Arca se mi nechtělo ani stopovat ani jet autobusem, tak jsem šel pěšky.
Ač můj batoh stále nebyl lehoučký jak pírko, hověl jsem si, že sebou mám jen pár opravdu nejnutnějších věcí (nepoužil jen mikinu a jedny ponožky). Ale hlavně jsem byl rád, že už mi nedělá problém tady zaplatit za kousek pečiva až 3x víc než v ČR (jinou možnost stejně nemám že). Takže jsem nenosil žádné jídlo a vždy jsem si něco koupil, jen když mě potkal hlad (nebo chuť :-) ).

Arco
Čekalo mě splnění cíle této části výletu a to koupě lana. Popravdě však cíl výletu byl výlet sám o sobě. Je to zvláštní, ale já prostě musím opustit i ráj (Sardošku), abych tam pak znovu mohl být spokojený. Navíc kdo by se bránil návštěvě jednoho ze svých nejoblíbenějších míst, kterým pro mě oblast Lago di Garda je.
Tak tedy lano. Před českým Tendonem jsem nakonec dal přednost Bealu (9,4mm), protože bylo růžové, já si koupil GAY LANO! (pro racionály: tohle lano je oproti tomu Tendonu měkčí, čili vzhledem k mému ne/cvakanání pres a s výhledem na pískovcové létání zajistí měkčí pády, při kratší životnosti…). Ještě když jsem byl v obchodě, zavolal mi a následně přijel Carlo, že má pro mě tenisky na běhání. Žel, byly mi velké, ale je to fakt dobrák.
Večer jsem se prošel pod skalami a prožil si utrpení v ráji. Vidět ty lajny a zůstat dole jak ochrnutý, to je zlo! Pod skálami jsem se aspoň libově vyspal. Ve středu ráno busem zpět k Lago, koupačka, objevování místní jazykové diverzity se dvěma roštěnkami na pláži (2 hodiny jsem se odhodlával) a po obědě (časově) hurá na…

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.